Reklama
Rajd „Pasmo Łopiennika”
Wpisany przez Administrator
poniedziałek, 18 marca 2019 14:22

Dnia 16.03.2019 r. znów w ramach działania Klubu Turystyki Pieszej wyruszyliśmy na pieszą wędrówkę po szlakach Bieszczadzkich. Na początku wczesnym rankiem przejechaliśmy autokarem z Trzebowniska, przez Sanok, Zagórz aż do wsi Jabłonki. Podczas drogi padało, ale już na miejscu przywitało nas słońce. Wyruszyliśmy na wycieczkę pieszą na trasie z Jabłonki -wsi nad potokiem Jabłonka.

Poważne zniszczenia przyniosły tu lata 1944-47. W 1946 r. miejscową ludność wysiedlono. 28 marca 1947 r. w Jabłonkach, w zasadzce urządzonej przez sotnie "Hrynia" i "Stacha" zginął gen. Karol Świerczewski- ps. „Walter” – generał pułkownik Armii Czerwonej i generał broni Ludowego Wojska Polskiego, kandydat nauk wojskowych, działacz komunistyczny sowiecki , hiszpański oraz polski członek prezydium tajnego Centralnego Biura Komunistów Polski przy KC Komunistycznej Partii Związku Radzieckiego. Został tam postawiony pomnik upamiętniający generała, W 2017 roku zapadła decyzja o demontażu pomnika na podstawie ustawy dekomunizacyjnej. W 2018 roku nastąpiła rozbiórka pomnika. Naszym celem był Łopiennik (1069m)- szczyt górski w Bieszczadach Zachodnich stanowiący kulminację Pasma Łopiennika i Durnej znajdujący się w południowej części tego pasma, niedaleko Cisnej, Jabłonek czy Dołżycy.  Rozpoczęliśmy naszą wędrówkę czarnym szlakiem przekraczając potok. W tym celu zbudowaliśmy prowizoryczną przeprawę. Maszerowaliśmy w śniegu przez Łopieninka (953m). Po zdobyciu wyznaczonego celu z uwagi na upływający czas i dość trudne podejścia zdecydowaliśmy się na powrót tą samą drogą. Wieczorem zmęczeni ale szczęśliwi wróciliśmy do domu.

Galeria zdjęć

Charyzjusz, Erwin, Erwina, Julia,
Ksenia, Lambert, Lamberta, Nikita,
Nosisław, Patrycy, Urban

Do końca roku zostało 260 dni.
Zodiak: Baran

Akcje w szkole

Odliczanie

Do wakacji pozostało:

© 2011 Szkoła Podstawowa w Trzebownisku. Hosting dostarcza JVMHost.